Smaczne jedzenie w ciekawym otoczeniu? Nie zawsze można było pogodzić przyjemny posiłek z wizytą w centrum handlowym. Monotonia i plastikowe krzesła to najczęstsze skojarzenie z jedzeniem w galerii. Na szczęście powoli się to zmienia. Galerie stawiają już nie tylko na liczne sklepy przyciągające klientów, ale także na strefy gastronomiczne, które swoim wystrojem doskonale wpisują się w klimat centrum.
Projekt: Forbis Group
Lokalizacja: Warszawa, Plac Unii Lubelskiej
Data: 2013
Food court ze smakiem.
Plac Unii City Shopping zaprasza.
Z początkiem powstawania galerii handlowych strefy gastronomiczne stanowiły jedynie dodatek do sklepów. Odwiedzający nie przychodzili tu zjeść, a zrobić szybkie zakupy i ewentualnie przekąsić coś w biegu. Zdaniem architektów z firmy Forbis Group zajmującej się kompleksowym projektowaniem i wyposażaniem przestrzeni w obiektach handlowych, od jakiegoś czasu proporcje się odwracają, zaś food courty stają się miejscami spotkań z przyjaciółmi, a nawet rodzinnych obiadów. Centra handlowe dbają o różnorodność, bez problemu znajdziemy w nich restauracje z daniami kuchni włoskiej, orientalnej, polskiej oraz liczne kawiarnie.
Lokale gastronomiczne w centrach handlowych kuszą smaczną kuchnią, miłą obsługą, a także wygodną lokalizacją – tu łatwiej się spotkać niż w jakimkolwiek innym miejscu. Przewaga dużych ośrodków handlowo-rozrywkowych polega właśnie na ich dogodnym położeniu i różnorodności usług pod jednym dachem. Jednym z takich miejsc jest centrum handlowe Plac Unii. Sąsiedztwo centrum i łatwy dojazd sprawiają, że jest to idealne miejsce zarówno na szybki lunch, kawę ze znajomymi czy rodzinny obiad.
Strefa gastronomiczna w Placu Unii City Shopping to przestrzeń, która wymagała odpowiedniej aranżacji. Dopasowana kolorystyka, wysokiej klasy materiały oraz miejsce dla ponad 100 osób to główne założenia, jakim musieli sprostać architekci. Stworzenia przyjaznego miejsce podjęli się specjaliści z Forbis Group.
– Projektanci centrów handlowych obecnie tworzą oryginalne punkty gastronomiczne, mające być przestrzenią wyróżniającą daną galerię spośród innych. Dlatego właśnie staramy się aranżować przestrzeń służącą nie tylko do pospiesznego spożycia posiłku, lecz przede wszystkim sprzyjającą spędzaniu czasu przy wspólnym stole, gdzie również można łatwo skorzystać internetu czy po prostu odpocząć – mówi Magdalena Jędrysiak, autorka projektu.
Przemyślane i wynikające z własnych doświadczeń oraz oczekiwań podejście do projektu sprawiło, że warszawiacy zyskali wyjątkową przestrzeń gastronomiczną. Powstało miejsce, które z ochotą odwiedzają nie tylko klienci galerii, ale także goście, świadomie wybierający ciekawie zaaranżowany food court w Placu Unii City Shopping jako miejsce z pysznym jedzeniem.
***
Forbis Group oferuje projektowanie wnętrz sklepów odzieżowych i innych, a także prace budowlane oraz kompleksową aranżację ekspozycji odzieży, butów lub innego rodzaju produktów. Wykonuje i dostarcza pełne wyposażenie sklepów z odzieżą, w tym meble sklepowe własnej produkcji, zapewniając wysoki profesjonalizm działań oraz skuteczny project management.