Starwood Hotel & Resort Worldwide Inc. w ramach porozumienia ze spółką Bristol w oparciu o projekt Grupy 5 Architekci planuje modernizację zakopiańskiego hotelu Bristol. Poprzedzona długimi rozmowami z konserwatorem zabytków inwestycja zakłada rozbudowę historycznej bryły obiektu w duchu rysunków architekta obiektu Zygmunta Ostafina z 1927 roku. W ofercie hotelu oprócz pokoi hotelowych w standardzie Four Points by Sheraton znajdzie się bogata oferta restauracyjna, bar, centrum fitness oraz basen.
Autorzy projektu: Grupa 5 Architekci Sp. z o.o.
Zespół projektowy: Roman Dziedziejko, Michał Leszczyński, Krzysztof Mycielski, Rafał Zelent, Rafał Grzelewski
Współpraca autorska: Piotr Bzdel, Tomasz Szponar, Bartosz Nowicki
Inwestor: Bristol Sp. z o.o.
Projekt: 2015-2017 / Realizacja: 2016-2020
Powierzchnia całkowita nadziemna: 11,500 m2
Liczba pokoi Four Points by Sheraton: 97 pokoi
Hotel Sheraton w Zakopanem
Rozbudowa i modernizacja Hotelu Bristol
Niesamowity widok na Giewont z pokoi hotelowych będzie cieszyć oczy gości. Spacerowiczów w tę okolicę przyciągnie natomiast szumiący w pobliżu potok oraz odnowiona fasada historycznego obiektu z motywami art deco. Przed wojną hotel Bristol był miejscem licznych spotkań i aktywności, w tym dancingów na wolnym powietrzu, porannej gimnastyki, zawodów sportowych. Przedwojenny społecznik i charyzmatyczny pierwszy dyrektor obiektu Marian Jamontt ściągał artystów i osobistości do hotelu. Luksusowy hotel przyciągał gości z wyższych sfer.
Plany Inwestora zakładają przywrócenie dawnej świetności ważnego na zakopiańskiej mapie obiektu. Obiekt projektowany jest z wysokim poszanowaniem jego historycznej wartości spełniając jednocześnie wytyczne pozwalające na wprowadzenie nowoczesnej funkcji hotelowej.
Najcenniejszymi elementami budynku jest fasada frontowa i zawarte na niej detale budynku w stylu art deco. Istotny jest również charakter sali balowej – elementy dekoracyjne staną się inspiracją dla nowotworzonych wnętrz hotelowych
Podkreślona zostanie oś główna oraz monumentalny charakter fasady frontowej poprzez poszerzenie schodów wejściowych i strefy wejścia oraz lokalizację podjazdu centralnie przed arkadami. Powstanie dodatkowo przestrzeń rekreacyjna przed obiektem z zachowywanymi symetrycznie stojącymi w stosunku do historycznej fasady limbami.
W planowanym hotelu operować będzie znana, światowa marka hotelarska Four Points by Sheraton, która w swoich założeniach nawiązuje w projektowanych wnętrzach do lokalnej historii i tradycji.
Wychodzącym w stronę potoku tarasem i reprezentacyjnym podjazdem zwieńczonym fontanną projekt przywraca życie w hotelu i w przestrzeni pomiędzy budynkiem i wodą.