Te mieszkanie znajduje się w jednej z pierwszych praskich kamienic zbudowanych w stylu czeskiego funkcjonalizmu. W pierwszej fazie przebudowy lokal został oczyszczony ze wszystkich nieudanych i katastrofalnych naleciałości czasu. Sama przestrzeń zaczęła emanować. Podążając za tym silnym uczuciem, pojawił się pomysł, aby zachować efekt pustki, a nawet ją wzmocnić. Martina Homolková ze studia Malfinio zaprojektowała oryginalne wnętrza z różowymi akcentami, materiałowymi kontrastami i charakterystycznym, artystycznie wykończonym meblem w sercu mieszkania.
E19 Apartment
Projekt: Malfinio
Główny architekt: Martina Homolková
Lokalizacja: Praga, Czechy
Powierzchnia użytkowa: 135 m²
Zdjęcia: BoysPlayNice
E19 Apartment
Projekt stał się swego rodzaju małym laboratorium badającym granice możliwości materiałowych i konstrukcyjnych. Czeska architektka zaprojektowała duży, nietypowy blok meblowy przenikający całe mieszkanie i zawierający wszystko, co potrzebne – przy wejściu znajduje się garderoba i pomieszczenie gospodarcze. W kolejnych przestrzeniach w tej samej zabudowie mieszczą się schowki, ukryta za składanymi drzwiami kuchnia i dwie mniejsze łazienki. Pozostała część mieszkania pozostała prosta i prawie pusta, uzupełniona jedynie kilkoma artystycznymi akcentami. Powierzchnia mebla stała się wielkoformatowym płótnem dla artystki Klary Spiškovej. Jej wyraziste malarstwo kontrastuje z tłem surowych płyt MDF, nadając całości unikalnej energii.
Skorupa mieszkania odzwierciedla pierwotnego ducha – pozostaje surowo biała, niemal galeryjna. Tylko subtelny różowy motyw przepływa przez przestrzeń, stopniowo się transformując i osiągając kulminację na obu końcach mieszkania: w salonie z malinowymi sofami oraz w sypialni, gdzie miesza się z odcieniami moreli i żywej czerwieni, pojawiając się na zasłonach autorstwa Lindy Kaplanovej. Lniane tekstylia o dwóch szorstkościach przepływają wokół miękkiego łuku łóżka, oddzielając strefę sypialnianą i delikatnie barwiąc przenikające światło. Delikatny wyraz sypialni kontrastuje z ostrymi krawędziami oprawy oświetleniowej autorstwa Ingo Maurera i fotografiami Bet Orten. Sypialnię można oddzielić od reszty przestrzeni i zamknąć mobilną przegrodą.
Delikatne różowe tony zostały zestawione z metalami użytymi w poszczególnych elementach wyposażenia wnętrza. Koncepcja „miękkości i szorstkości” jest odzwierciedlona zarówno w całości, jak i w szczegółach wnętrza. Kolorystyczna koncepcja jest dodatkowo uzupełniona przez temat wnętrza i zewnętrza – wnętrze bloku meblowego w sercu mieszkania (kuchnia i łazienki) jest ciemniejsze i bardziej uziemione. Czerwony ton przekształca się w ciemną cegłę do koloru terakoty w łazienkach, a światło otoczenia wzmacnia ich ciepłe tonacje.
Architekt Martina Homolková