„GE Customer Experience Center” to przestrzeń wystawienniczo-konferencyjna zlokalizowana na terenie GE Brilliant Factory w Bielsku-Białej. Przestrzeń ta ma służyć prezentacji produktów oraz dorobku i zakresu działań firmy GE w branży energetycznej – dla klientów firmy z całego świata oraz celom konferencyjno-szkoleniowym. Jest to jedna z 4 tego typu przestrzeni firmy GE na świecie, jedyny poświęcony energetyce. Projekt został wykonany według oryginalnego autorskiego konceptu pracowni Zalewski Architecture Group, który zwyciężył w zamkniętym konkursie organizowanym przez firmę GE.
GE CUSTOMER EXPERIENCE CENTER
Autorzy projektu: ZALEWSKI ARCHITECTURE GROUP
Architekci: Krzysztof Zalewski, Adam Gil
Inwestor: GE Power Controls
Autor zdjęć: Tomasz Zakrzewski | Archifolio
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Realizacja budowy: 2016
Powierzchnia użytkowa: ok. 1000 m2
Zakres: projekt konkursowy – I nagroda, projekt budowlany, wykonawczy, projekt wnętrz, realizacja.
Przestrzeń wystawienniczo-konferencyjna
GE Customer Experience Center
Głównym założeniem przestrzeni wystawowej jest prezentacja produktów GE zgrupowanych w obszarach tematycznych (Industrial Area, Commercial Area, Application Area) i jednoczesne zapoznanie widza z dodatkowymi informacjami za pomocą instalacji multimedialnych. Poszczególne grupy produktów i dotyczące ich zagadnienia są prezentowane w obrębie przeznaczonych do tego „wysp” – aneksów ogólnej przestrzeni wystawienniczej. Każdy z obszarów wyposażony jest w media kiosk powiązany z rzutnikiem podsufitowym rzucającym obraz na eliptyczne ścianki wykonane
z półprzeźroczystych materiałów napinanych. Ściany te pełnić będą funkcję ekranów, na których wyświetlane będą projekcje.
Ideą układu funkcjonalnego CXC jest przeprowadzenie gości poprzez część wystawienniczą do strefy rekreacyjnej, a następnie do pomieszczeń konferencyjnych.
Koncepcja estetyczna wnętrza bazuje na stworzeniu wrażenia jasnej, eterycznej i „płynnej” przestrzeni stanowiącej tło dla produktów oraz wydarzeń odbywających się na terenie CXC. Bazuje ona na efekcie zanurzenia użytkownika w „odrealnionej”, abstrakcyjnej przestrzeni, dzięki czemu ma się wrażenie „unoszenia , czy przebywania w chmurze. Efekt lekkości i płynności wnętrza uzyskano poprzez konsekwentne użycie koloru białego i jego spotęgowanie poprzez zastosowanie materiałów półprzezroczystych, obłych kształtów oraz zmiennego, rozproszonego oświetlenia. Wrażenie płynności podkreślone jest przez specjalnie zaprojektowane meble i podstawy pod eksponaty, zaoblone krawędzie ścian i słupów. Granice przestrzeni showroomu „zmiękczone” są za pomocą podświetlonych od tyłu zasłon powieszonych wzdłuż ścian. Przestrzeń wypoczynkowa wyposażona jest meble o organicznych kształtach – sofy i bar kawowy.
W zbliżony sposób potraktowane zostały sale konferencyjne, których jasny wystrój zostanie jednak uzupełniony poprzez krzesła tapicerowane w intensywnych kolorach.