Czego oczekują klienci od dewelopera inwestycji mieszkaniowych klasy premium? Tego że, będzie w stanie zaproponować im przestrzeń do życia wysokiej jakości – i mowa tu nie tylko o technologii wykonania czy estetyce, ale także o tym, jak tę przestrzeń odczuwamy. Otwarte 21 czerwca 2016 nowe biuro sprzedaży firmy Profbud to miejsce, gdzie klienci mogą poczuć atmosferę swoich przyszłych domów.
Inwestor: Profbud
Projekt wnętrz: Robert Majkut Design
Projekt: 2015/16 / Realizacja: 2016
Powierzchnia: 140 m2
Showroom projektu Roberta Majkuta
Showroom zaprojektowany przez Roberta Majkuta w żadnym wypadku nie przypomina typowego deweloperskiego biura sprzedaży – upchniętego gdzieś na uboczu placu budowy, ciasnego pomieszczenia zaaranżowanego dość niedbale w przenośnym kontenerze. „Ludzie przychodzą do takich biur podejmować niezwykle ważne decyzje – inwestować oszczędności życia, wiązać się wieloletnimi kredytami, wybierać miejsce dla siebie i swoich rodzin. To nie mogą być miejsca, gdzie czują się niekomfortowo, niepewnie, gdzie nie znajdują żadnego potwierdzenia prezentowanych im ofert.” Dlatego właśnie celem współpracy designera z Profbud było zaprezentowanie energii, solidności, jakości i dostępności – wartości nierozerwalnie związanych z marką, która strategicznie koncentruje się na budowie inwestycji w klasie premium. Istotnym założeniem było też nawiązanie do wyrazistej identyfikacji Profbud i jej konsekwentnie wyrażanego wizerunku. W warstwie wizualnej wiązało się to m. in. z zastosowaniem bardzo nietypowej kolorystyki : żywej, intensywnej czerwieni i bieli oraz szlachetnej czerni tonującej to kontrastowe zestawienie.
Wnętrze o powierzchni 140 m2 podzielone jest na kilka funkcjonalnych stref. Przy wejściu mamy poczekalnię z wygodnymi fotelami i sofą oraz regałem z książkami, a także stanowiska obsługi klienta. Centrum salonu zajmuje strefa konferencyjna wydzielona efektowną instalacją z podświetlonych szklanych rur – takie rozwiązanie zostało tu zastosowane po raz pierwszy w Polsce. W głębi mamy kolejne stanowiska obsługi, stoły do prezentacji inwestycji w formie makiet oraz gabinet pozwalający na zachowanie dyskrecji podczas biznesowych rozmów, dzięki izolacji akustycznej i zastosowaniu szkła o zmiennej przezierności. Wnętrze zamyka ściana z trójwymiarowym drewnianym reliefem w kolorze czarnym – który efektownym gradientem przechodzi też na wykładzinę podłogową. Wyposażenie to „mix designerskich” oraz zaprojektowanych specjalnie do biura Profbud przez Roberta Majkuta mebli. Projektant szczególną uwagę zwrócił na maksymalne usprawnienie pracy osobom pracującym na co dzień w biurze oraz na wsparcie nowoczesnych metod prezentacji oferty dewelopera klientom. Mimo pozornej prostoty nie brakuje w biurze Profbud oryginalnych rozwiązań i materiałów (np. paperstone czy szkło laboratoryjne). Zadbano też o dyskretne rozmieszczenie wszelkich instalacji (np. klimatyzacji) – można nimi sterować precyzyjnie za pomocą np. laptopa. Koncept wnętrza dopełniają specjalnie dobrane: muzyka oraz zapach zapewniające klientom Profbud holistyczne poznanie tej marki.
Użyte materiały:
Wykładzina indywidualna – Newmor Polska Sp. z o.o.
Tapety, tapicerki – Muraspec
Meble – krzesła Bross, fotel Vitra, sofa Bonaldo, lampy Artemide, B lux, Vibia,
Oświetlenie – Es system
Stoliki – Walter Knoll, San Giacomo
Stoły konferencyjne, biurka – projekt indywidualny Robert Majkut Design
Regał czarny – projekt indywidualny Robert Majkut Design
Ścianki działowe – Espes system
Drzwi – PIU design
Elementy sufitu podświetlanego – Barrisol
Tuby szklane Schott – premierowe wdrożenie tego produktu w kraju