Salon, zrealizowany na podstawie projektu zespołu pracowni A+D został oceniony przez przedstawicieli Grupy Sanitec jako „najładniejszy showroom grupy w Europie”. A+D to studio projektowe specjalizujące się w projektowaniu i wyposażaniu sklepów, showroom’ów oraz wszelkich miejsc, w których Konsument spotyka się z Marką.
Obiekt: Salon / Showroom Sanitec Koło
Autorzy: Pracownia A+D (www.aplusd.pl)
Koncept: Zespół A+D / Arch. prowadzący: Krzysztof Drzewoszewski, A+D
Lokalizacja: Kraków
Realizacja: 2009
„Najpiękniejszy showroom Grupy Sanitec w Europie”
Przy ograniczonym budżecie i z dziesiątkami pomieszczeń / setkami produktów i tysiącami godzin pracy udało się stworzyć wyjątkowe miejsce. Salon Grupy Sanitec zrealizowany został na podstawie projektu pracowni A+D.
Wszystko poukładane, logicznie połączone i czytelnie opisane – aby showroom działał.
Aby każdy odwiedzający to miejsce, w prosty sposób uzyskał informacje a przy okazji sporo inspiracji, edukacji itp.
Zdecydowano się na podział przestrzeni salonu na dwie główne strefy:
- Strefa centralna, na planie koła, to miejsce prezentacji produktów.
- Strefa zewnętrzna, ograniczona ścianami zewnętrznymi, na planie kwadratu, jest w głównej mierze przestrzenią inspiracyjną. Tutaj umieszczono ok. 20 łazienek, z pełnym wyposażeniem – od armatury, po ręczniki.
Obie strefy łączy / dzieli betonowy krąg o średnicy 17m i wysokości 3,6 m.
Od czasu do czasu, przecięty został pionowymi szczelinami, aby zaintrygować widza odwiedzającego salon – skutecznie przyciągają wzrok.
Strefa centrala – ekspozycja produktów
Projektanci z pracowni A+D odrzucili typowe sposoby ekspozycji produktów typu armatura i ceramika sanitarna.
„Jeśli wybieram np. umywalkę, to lubię porównać cechy każdego modelu” – po kolei.
Wykorzystano fakt, iż biała ceramika sanitarna jest sama w sobie atrakcyjnym obiektem – rzeźbą (?) i powinna być pokazana na kontrastowym tle – stąd tak oryginalna prezentacja. Połączenie czerni i bieli z dobrze zaprojektowanym oświetleniem pozwoliło uzyskać efektowną ekspozycję przy zastosowaniu minimalnej ilości środków i materiałów. Takie podejście, eliminujące dekoratorstwo, umożliwiło także skupienie uwagi obserwującego na samym produkcie, jego kształcie i formie.
Strefa zewnętrzna – źródło inspiracji
Wiedza o upodobaniach klientów indywidualnych. jak i ich poszukiwaniu gotowych rozwiązań, skłoniła architektów do stworzenia zewnętrznej strefy inspiracyjnej. Charakteryzuje się ona przede wszystkim kolorem w strefach aranżacji, jak i bardziej rozproszonym światłem. W strefie tej zaprojektowanych zostało ponad 20 łazienek, gdzie projektanci starali się przedstawić jak najszersze spektrum produktów.
Dodano tu miejsce do organizowania spotkań z architektami i designerami (warsztaty, wykłady, pokazy). Powstała zupełnie unikatowa strefa Bar-Spa. Stworzono tu klimat z relaksującego pomostu na Mazurach – całość wypełnia taras i ściany z desek ługowanych. Jednolity naturalny materiał „wypalony słońcem” podkreśla charakter miejsca przeznaczonego do wypoczynku, a białe powierzchnie, imitujące okna, rozszerzają perspektywę dodając wnętrzu głębi.
Cała przestrzeń salonu spięta została sufitem wykonanym z 80 przesłon materiałowych. Promieniście rozchodzące się kurtyny o wysokości 100cm, tworzące ażurowy sufit, podkreślają centralną organizację ekspozycji, a przy tym są bardzo ekonomiczne. Środek salonu podkreślony został trzema okrągłymi lampami o średnicy 60cm. Środek strefy centralnej jest widoczny z prawie każdego miejsca w salonie, promuje najnowszą kolekcję ceramiki i mebli Grupy Sanitec.
Zobacz: Nowoczesne wnętrza na portalu Archinea!