Hotel wypoczynkowy zaprojektowany został przez artystę Luo Xu w oparciu o założenia „surowość, prostota i autentyczność”. Wnętrza obiektu i projekt oświetlenia stworzone przez pracownię CCD czerpią inspirację z lokalnego kontekstu kulturowego, unikając wykorzystywania rutynowych rozwiązań projektowych.
DongFengYun Hotel Mi’Le — MGallery
Projekt architektoniczny: Luo Xu
Lokalizacja: Dongfengyun Art Town, Mile, Honghe, Prownincja Junnan, Chiny
Klient: Yunnan Urban & Rural Construction Investment Co., Ltd.
Projekt krajobrazu: Yunnan Zilian Landscaping & Greening Engineering Co., Ltd.
Projekt wnętrza: CCD / Cheng Chung Design (HK)
Projekt oświetlenia: CCD / Cheng Chung Design (HK)
Doradztwo artystyczne: CCD · WOWU Art Consultancy
Powierzchnia: 39 000 metrów kwadratowych
Zdjęcia: Wang Ting, Qiu Xin
Prawa autorskie do fotografii: CCD
W poszukiwaniu naturalnego światła
Przestrzeń wejściowa ma kształt otwartej misy. Słońce odbija się od znajdującej się na środku płytkiej, falującej sadzawki, rzutując na zakrzywione ściany światła i cienie oraz generując pobudzające wyobraźnię złudzenia optyczne przypominające falującą wodę. Te zaskakujące doznania razem z wyszukanymi detalami projektowymi, tworzą niezwykłą przestrzeń powitalną dla gości.
Projekt oświetlania
Biorąc pod uwagę funkcje hotelu – zespół projektowy w celu stworzenia komfortowej, naturalnej i ciepłej atmosfery, zastosował głównie oświetlenie o niskim natężeniu. W kontraście do tego, dzieła sztuki, znaki i blaty w przestrzeniach ogólnodostępnych zostały mocno zaakcentowane. Zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej”, bezpośrednie oświetlenie sufitowe jest zredukowane do minimum, aby uniknąć olśnienia.
Najwięcej lokalnych elementów kulturowych znajduje się przy przypominającej misę przestrzeni wejściowej. Oświetlenie i światło dzienne zderzają się z naturalnymi materiałami, takimi jak czerwona cegła, ubita ziemia i farba o fakturze słomy, podkreślając wyjątkowe cechy hotelu. Zainstalowane w pobliżu podłogi listwy oświetleniowe tworzą miękką, wdzięczną i eteryczną atmosferę, doskonale współgrając z przestrzenią.
Zamontowane w ukryciu bezramowe, czarne, lustrzane oprawy oświetleniowe tworzą wizualną ucztę, w której światło i cienie, materiały oraz przestrzeń przenikają się nawzajem.
Artystyczna atmosfera
Pracowania CCD zrezygnowała z rozbudowanych i przerysowanych dekoracji. W zamian za to pozwoliła aby każdy przedmiot w przestrzeni stopniowo odsłaniał autentyczny urok wraz z upływem czasu. Wykończona cementem ściana w tle, okrągłe kolumny, lampy w kształcie garnków i geometryczne lady wykazują cechy potężnych, trójwymiarowych rzeźb. Elementy te są niezależne, jednak wzajemnie się uzupełniają.
Lokalna, charakterystyczna ceramika wykorzystywana jest jako ozdoba wzmacniająca poczucie historii w przestrzeni. Nazwy i wystrój wszystkich pokoi oddają hołd lokalnej sztuce, takiej jak malarstwo, ceramika i farbowanie, a także skarbom, jak jadeit i perły.
Naturalna, prosta atmosfera wypełnia całą przestrzeń. Budynek dzięki różnym zabiegom projektowym stara się utworzyć symbiozę elementów przyrodniczych i przestrzeni architektonicznej.
Odpoczynek umysłu
Yunnan jest popularnym miejscem turystycznym nie tylko do fizycznego wypoczynku, ale także do leczenia umysłu, ponieważ dzięki niezwykłemu spokojowi, czas wydaje się tu zatrzymywać w miejscu.
Każdy szczegół zachowuje ślad lokalnego rzemiosła i skrycie opowiada swoją historię. Dzięki „ciepłej atmosferze” i „oryginalnej prostocie” wtapiającej się w przestrzeń, projekt w pełni ucieleśnia filozofię estetyczną hotelu — „Sztuka prowadzi dialog ze wszystkim, inspiracja przedstawia życie”.