Podobnie jak francuski budynek „The Louis Vuitton Foundation” zaprojektowany przez Franka Gehry’ego, której korpus jest mikrokosmosem świata, również pierwszy chiński salon marki MINI umożliwia człowiekowi nawiązanie połączenia z naturą. Jedna przestrzeń to jeden świat, w którym punktem odniesienia są wszyscy ludzie, a 280-metrowa mini-przestrzeń zaprojektowana przez studio ARCHIHOPE w miejscowości Changsha to świat marki „MINI”. Odważny design i charakterystyczne tory przeplatające się w przestrzeni oraz wirujące wokół nadają wnętrzu dynamicznego charakteru, który odzwierciedla koncepcję marki – duchowe dążenie do „wolności”.
MINI Urban Exhibition Hall
Lokalizacja: Changsha, prowincja Hunan, Chiny
Projekt: ARCHIHOPE Ltd. (UK & SZ)
Główny projektant: Hihope Zhu
Zespół projektowy: Jane Fang, Chang Xu
Konstrukcja: Huanghua Construction
Powierzchnia: 280 m2
Zdjęcia: Vincent Wu
Specjalne podziękowania dla Shenzhen Fusenyuan za wskazówki dotyczące rekwizytów
Rozległy świat w przestrzeni MINI
MINI Urban Exhibition Hall
Ideą projektu pierwszej w Chinach miejskiej hali wystawienniczej MINI było połączenie regionalnych zalet i trendu koncepcji zrównoważonego rozwoju BMW Group, która będzie promować ducha firmy. Opierając się na własnej strategii projektowania, która jest przyjazna dla środowiska i zakorzeniona w filozofii marki, pracownia ARCHIHOPE przełamała tradycyjne cechy salonów samochodowych i stworzyła inkluzywny „MINI świat” z przyjaznymi dla środowiska materiałami i technikami projektowania.
Zlokalizowany w chińskiej miejscowości Changsha, komercyjny kompleks jest zorientowany na młodzież – to pionierski obiekt kulturalny i kreatywny, integrujący handel detaliczny, przestrzeń biurową, cześć mieszkalną oraz wystawy sztuki. Jednak Plac Wuyi, który zawsze słynął z życia nocnego, ma unikalne cyberpunkowe poczucie integracji tradycji z przyszłością. Projekt ARCHIHOPE to odpowiedź na pytanie, jak wyróżnić się na tle istniejącej zabudowy, wpisując się tym samym w istniejący kontekst i nie zakłócając kongruencji pośród sąsiadujących obiektów.
„Każdy jest inny, dobrze nam razem”.
To wyjątkowa postawa marki MINI, która cały czas dąży do zróżnicowania i budowania zewnętrznego wizerunku marki z trendem, swobodą i przełomem.
Salon „MINI” hala wystawiennicza z dwoma wejściami osadzonymi w szklanej skrzynce. „Wejście klienta” to główne wejście w centrum handlowym, a „wejście do hali wystawienniczej MINI” to wejście od strony ulicy zewnętrznej. Pośrodku hali wystawienniczej zlokalizowana została strefa negocjacji z klientami, za nią znajduje się ściana, na której właściciele aut mogą dzielić się zdjęciami z podróży.
Niezależnie od tego, czy był to rocznik 1953, czy obecny 2022, MINI, zawsze słynęło z „modnych produktów”. Hala wystawiennicza projektu ARCHIHOPE wyróżnia się na tle obecnych salonów samochodowych w centrach handlowych. Opierając się na kulturze marki, projektantki zapewniły klientom zróżnicowane doświadczenie, inne niż w konwencjonalnych sklepach – koncentrując się na podkreśleniu ekspozycji produktów, a nie przestrzeni wystawienniczej. Wymaga to precyzyjnej kontroli szczegółów, które finalnie tworzą kompletną kompozycję – jak chociażby moc oświetlenia, która spełnia potrzeby pełnego oświetlenia produktów bez aberracji chromatycznej. Elewacja przedsionka przestrzeni hali wystawienniczej wykonana jest z przyjaznej dla środowiska farby artystycznej, natomiast tył wyłożony został ekologiczną płytą wiórową. Poszczególne przestrzenie podzielono pasami lamp, które są przyjazne dla środowiska i podkreślają estetykę hali.
Tory, które wydają się swobodnie przemieszczać we wnętrzu, zostały starannie zaprojektowane, uwzględniając skalę ekspozycji i kubaturę obiektu.
Chociaż przestrzeń jest mini, wystarczy, aby pomieścić świat. Naturalny rytm wlany w przestrzeń tworzy przyjazną atmosferę. Kultura miejska i naturalny krajobraz mieszają się w małym „szklanym pudełku”. Projekt „miejskiej hali wystawienniczej” angażuje publiczność i umożliwia zrozumienie ducha marki.
Projektantki Jane Fang oraz Xu Chang