Po 3 latach od swojej pierwszej nagrody w Szanghaju poznańscy architekci po raz kolejny stanęli na podium prestiżowego międzynarodowego konkursu EuroShop RetailDesign Award! Nagroda powędrowała w ręce architektów za projekt sklepu rowerowego VÈLO7 w Poznaniu. EuroShop RetailDesign Award to prestiżowy międzynarodowy konkurs architektoniczny, którego pierwsza odsłona miała miejsce w 2009 roku. Każdego roku w konkursie bierze udział niemal 100 projektów czołowych międzynarodowych marek.
Projekt sklepu dlaVÈLO7 zwyciężył w rywalizacji z wnętrzami największych światowych brandów! Wśród tegorocznych nominowanych, z którymi zwyciężył poznański sklep, znajdziecie flagowy sklep adidas mieszczący się przy 5th Avenue w Nowym Jorku, sklep Cuesta Blanca z Buenos Aires, ogromną przestrzeń Galeries Lafayette, czy design store nowojorskiego MoMA The Museum of Modern Art! Na krótkiej liście tegorocznych zwycięzców oprócz poznańskiego sklepuVÈLO7 znalazły się jeszcze projekty budowanego przez 11 lat domu towarowego La Rinascente w Rzymie oraz winoteki De Vinos y Viandas w Valladolid w Hiszpanii.
Nagroda to część organizowanych targów EuroShop, w których uczestniczy zawsze ponad 100 tys. odwiedzających i ponad 2000 wystawców. EuroShop promuje powiązania architektury, marketingu oraz technologii w branży handlowej i swoją historią sięga aż do 1966 roku.
Sklep rowerowy VÈLO7
Projekt: mode:lina™
Zespół projektowy: Paweł Garus, Jerzy Woźniak, Anna Kazecka
Realizacja: Wrzesień 2017
Lokalizacja: ul. Głogowska 125, Poznań
Powierzchnia: 100 m2
Zdjęcia: Patryk Lewiński
Identyfikacja wizualna: Minima Advertising People™
VÈLO7 – sklep dla pasjonatów dwóch kółek
VÈLO7 to pozytywnie zakręceni ludzie na punkcie dwóch kółek, którzy swoją pasją dzielą się z innymi. Oferując swoim Klientom najwyższej jakości rowery postanowili przygotować dla nich również wyjątkowe miejsce, które tę pasję będzie odzwierciedlało. Zadanie to powierzyli zaprzyjaźnionej pracowni mode:lina™.
„Ścigamy się, jeździmy, jesteśmy zakręceni na ich punkcie, spieramy się o nie dniami i nocami. Zdecydowanie kręcą nas dwa kółka.” – VÈLO7
Cykliści potrzebowali wielofunkcyjnej przestrzeni, w której swobodnie będą przenikać się sklep rowerowy, serwis oraz miejsce do testowania rowerów. Wiedząc, że w VÈLO7 wszystko kręci się wokół dwóch kółek, projektanci stylistykę wnętrza podporządkowali rowerowym inspiracjom.
Pojawiające się w całym wnętrzu trójkątne formy oraz skosy to bezpośrednie nawiązanie do kształtu ramy rowerów. Jej charakterystyczna geometria została przełożona także na specjalnie zaprojektowany przez projektantów wieszak, dzięki któremu uzyskano dodatkowe miejsce prezentacji rowerów.
Oprócz kolarskich inspiracji, projektanci sięgnęli także do identyfikacji wizualnej VÈLO7 i jej logotypu, za które odpowiedzialna jest Agencja Minima Advertising People™. Marka należy do prawdziwych entuzjastów, dlatego też pasja i zaangażowanie miały być wyczuwalne już na poziomie projektów graficznych. Utrzymanie wnętrza w czarno-białej kolorystyce odpowiada przygotowanej identyfikacji, a linie podziałów oraz oświetlenie nawiązują do trójkątnego logotypu.
Ostatnim, nieco ukrytym, elementem odwołującym się do kolarstwa jest sam rzut całego sklepu. Przechodzące przez całe wnętrze podziały stref przypominają rowerowe koło z centralnie umieszczoną ekspozycją (piastą) oraz zbiegającymi się do niej liniami – szprychami. Dynamiczna forma wnętrza ma także za zadanie przywodzić na myśl rytm kolarskich wyścigów.