Northern Wisps to projekt zrealizowany na konkurs wizualizacji architektonicznej organizowany przez Ronena Bekermana. Jego głównym celem było zaprezentowanie obiektu o charakterze wypoczynkowo-turystycznym w dowolnie wybranej lokalizacji. Praca Bartosza Domiczka, projekt schronienia w islandzkim Thorsmorku, zdobyła I Nagrodę. Ciekawa koncepcja, najwyższy poziom grafiki i wizualizacji. Gratulujemy!
Northern Wisps
Autor: Bartosz Domiczek
I Nagroda w konkursie: CABINS – Architecture Visualization Challenge VII
Northern Wisps
O konkursie
Ronen Bekerman od wielu lat buduje wokół swojej witryny społeczność związaną z wizualizacją architektoniczną. Dodatkowo zajmuje się organizowaniem konkursów, w których uczestnicy próbują tworzyć nową jakość wizualizacji. Tematem tegorocznej edycji było zwizualizowanie kabin turystycznych w wybranym przez siebie otoczeniu. Regulamin konkursu nie narzucał żadnych konkretnych ograniczeń. Obiekt mógł być zaprojektowany przez uczestników (tak jak w tym przypadku), ale dozwolone było również korzystanie z istniejących wzorców (nacisk kładziony na wizualizację, a nie rozwiązania architektoniczne).
Miejsce
Projekt został zlokalizowany w islandzkim Thorsmorku. Przemawiał za tym abstrakcyjny charakter krajobrazu o zróżnicowanych cechach geomorfologicznych i ubogiej, ale charakterystycznej florze. W scenach, które były realizowane później (na przykład w części filmowej, która powstała już po zakończeniu konkursu) otoczenie ulega jeszcze większemu oderwaniu od rzeczywistości i przestaje być kojarzone z jakimkolwiek konkretnym miejscem.
Inspiracja
„Od początku pracy nad projektem było oczywiste, że powinien on podkreślać relację między obiektem i otoczeniem. Chciałem zarysować ją poprzez dobitny, wielowarstwowy kontrast. Geometria i natura; ciemny bazalt i biel syntetycznej tkaniny.” – opowiada Bartosz Domiczek – autor zwycięskiej pracy.
„Forma z jednej strony wywodzi się od typowych konstrukcji namiotowych budowanych wokół ogniska (jako archetyp schronienia), a z drugiej nawiązuje do takich koncepcji, jak czarny monolit z Odysei Kosmicznej: 2001 Kubricka (tj. obiekt, który jawi się jako obcy poprzez swoją oderwaną od rzeczywistości, geometryczną konsekwencję). Oczywiście taka struktura popada w pewną funkcjonalną nieracjonalność, ale to właśnie zaleta wizualizacji, że możemy eksplorować obszary, w których pragmatyczne podejście architektoniczne nie ma racji bytu.”
Nagroda
Projekt wygrał pierwszą nagrodę we wspomnianym konkursie oraz zwyciężył w swojej kategorii w ramach tegorocznej edycji 3d Awards organizowanej przez cgarchitect.com. Będzie również prezentowany jesienią w ramach wystawy Wireframes w A+D Museum w Los Angeles (wystawa zarysowująca rolę i historię grafiki komputerowej w wizualizacji architektonicznej).