Prezentujemy zdjęcia domu handlowego vitkAc- Wolf Bracka Warszawie, nominowanego do tegorocznej Nagrody Miesa van der Rohe – najbardziej prestiżowego europejskiego wyróżnienia architektonicznego. Budynek Wolf Bracka w Warszawie mieszczący dom mody vitkAc to najbardziej luksusowy dom handlowy w Polsce. W obiekcie zlokalizowano butiki najbardziej luksusowych i najdroższych marek odzieżowych na świecie. Obiekt został zaprojektowany przez architektów z biura projektowego Stefana Kuryłowicza (1949-2011) – Kuryłowicz & Associates Architecture Studio – czołowej pracowni architektonicznej w Polsce, autorów projektów m.in.: budynku biurowego Focus w Warszawie, osiedla mieszkalnego Eko-Park, nowej siedziby kierunków lingwistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, siedziby głównej LOT, hotelu Hilton w Łodzi, kompleksu biurowo Harmony Office Center II, a także wielu innych nagradzanych obiektów biurowych, kulturalnych i użyteczności publicznej w całej Polsce.
Obiekt: Dom handlowy Wolf Bracka – vitkAc
Lokalizacja: Warszawa
Projekt: 2005
Realizacja: 2011
Architektura: Kuryłowicz & Associates Architecture Studio
Zdjęcia: Piotr Krajewski – Fotografia Architektury i Wnętrz
Dom handlowy Wolf Bracka – vitkAc w Warszawie
Oficjalne otwarcie budynku Wolf Bracka nastąpiło w listopadzie 2011 roku (projekt 2005). Idea luksusowego domu handlowego vitkAc nawiązuje do przedwojennych tradycji stolicy, kiedy w butikach znajdujących się na ulicy Brackiej Warszawiacy kupowali odzież najbardziej znanych marek. W domu mody vitkAc znajdują się jedyne w Polsce butiki Gucci, Giorgio Armani, Yves Saint Laurent, Lanvin, Bottega Veneta, największy butik Diesel w Polsce oraz sklepy D&G, Chloé, Stella McCartney, Marc Jacobs i wiele innych.
Budowa obiektu wywołała wiele kontrowersji. W miejscu obecnego domu handlowego Wolf Bracka znajdował się Pawilon Chemii zaprojektowany przez profesora Jana Bogusławskiego, wpisany na listę dóbr kultury współczesnej Stowarzyszenia Architektów Polskich.
Bryła budynku naturalnie wpisuje się w zastany układ urbanistyczny. Obłe kształty, miękka linia i jednolita elewacja wykończona ciemnymi kamiennymi płytami stanowią ciekawe i eleganckie połączenie podkreślające charakter obiektu. Nieregularne pasma przeszkleń w elewacji doświetlają przestrzenie komunikacyjne oraz wystawy sklepowe. Największą część powierzchni użytkowej budynku wypełniają butiki najbardziej luksusowych marek odzieżowych. Ponadto w obiekcie przewidziano restauracje oraz kompleks SPA. W czterech kondygnacjach podziemnych zlokalizowano parking podziemny dla klientów domu handlowego.
Budynek luksusowego domu handlowego Wolf Bracka to kolejna ciekawa realizacja projektu pracowni Kuryłowicz & Associates Architecture Studio stanowiąco ciekawy przykład architektury obiektów handlowych.