Wnętrza projektu Evansa Lee inspirowane są ogrodami Suzhou oraz estetyką płynnej przestrzeni i architektury tworzonej przez Miesa van der Rohe, jednego z najwybitniejszych architektów XX wieku. Chiński projektant skupia się na tworzeniu nowoczesnych przestrzeni mieszkalnych w duchu minimalizmu, tworząc kompleksowe wnętrza pełne naturalnych interakcji.
Foshan Poly Moonlight Bay, Chiny
Projekt: Evans Lee Interior Design Co., Ltd.
Główny projektant: Evans Lee
Zespół: Kevin, Krismile, UU, Jay
Wykonawca: Guangdong Yimu Decoration Engineering Co., Ltd
Redakcja: Ruby Zeng
Powierzchnia: 280m²
Zdjęcia: Jiangnan, SHANR
Wideo: SHANR
Foshan Poly Moonlight Bay
Projektanci starają się nie definiować i ograniczać sztywno przestrzeni, co pozwala właścicielom na tworzenie dowolnych relacji przestrzennych według własnych potrzeb – dialogu między formą i funkcją, strukturą i przestrzenią oraz relacji rodzica z dzieckiem. Rdzeniem łączącym poszczególne strefy funkcjonalne wewnątrz apartamentu jest 9-metrowa wyspa, zza której obserwować można salon, gabinet, kuchnię, strefę wielofunkcyjną oraz pokój dziecięcy. Koncept idealnie wpisał się w potrzeby rodziny i ideę zharmonizowanego życia.
Mieszkanie znajduje się w pobliżu Parku Ekologicznego Half Moon Island. Górska sceneria odbija się przez taflę jeziora, niczym światło wpadające do pokoju. Pejzaż zmienia się w czasie, podobnie jak powoli rozwijający się zwój obrazu.
Ozdobiona odrobiną zieleni sofa z tkaniny efektownie prezentuje się na tle minimalistycznej, jasnej aranżacji. Pod szafką na zieleń wydzielającą wypoczynek znajduje się rząd wydrążonych regałów, w których mieszczą się książeczki z obrazkami oraz zabawki. Kiedy matka jest zajęta pracą w barze jadalnym, widzi dzieci siedzące na drewnianej podłodze, uczące się lub bawiące. Biały kolor nie tylko daje mieszkańcom uczucie czystości i ciepła, ale także pozostawia więcej miejsca na wyobraźnię w nowoczesnym, minimalistycznym wnętrzu.
Za sofą znalazła się biała półka na książki. Dzięki prostym liniom i starannie zaprojektowanemu oświetleniu odzwierciedla bogaty smak prostego, ale artystycznego wzornictwa. Na dole regału ustawiona została szafka do przechowywania, która zapewnia jednocześnie dzieciom schody umożliwiające dotarcie do książek na górze. Drewniana zabudowa została również ozdobiona dziecięcymi dekoracjami i świecami zapachowymi, które tworzą wyjątkowe, subtelne akcenty w eleganckiej przestrzeni.
Powierzchnia baru jadalnego ma ciepłą i prostą fakturę. Podstawa wyspy została zbudowana z marmuru z naturalnie rzeźbionym rysunkiem, który ukazuje krystalicznie czystą teksturę. Światło słoneczne wpada przez żaluzje tworząc dobrze wyważone uczucie ruchu i bezruchu, tętniące obfitą witalnością. Pomiędzy gabinetem a szafą znalazły się szklane drzwi, które pozwalają dostosować przezroczystość między różnymi scenariuszami użytkowania i aktualnych potrzeb.
Zdaniem Evansa Lee idealna przestrzeń mieszkalna musi zapewniać i odzwierciedlać ruch oraz interakcję między rodzicami a dziećmi. Kiedy jeden z rodziców przygotowuje posiłki na 9-metrowej wyspie kuchennej, zawsze może porozmawiać ze współmałżonkiem siedzącym w salonie lub gabinecie, a także zaopiekować się córką w sali wielofunkcyjnej lub pokoju dziecięcym. Bezpośrednia komunikacja między członkami rodziny jest niezakłócona i nie jest już ograniczona przez tradycyjną, podzieloną na segmenty i odizolowaną strukturę domu czy mieszkania. Luksus nigdy nie powinien być celem projektanta. Głównym zamysłem powinno być poczucie bycia we własnym domu lub mieszkaniu.
Między główną łazienką a korytarzem umieszczono dwustronne lustrzane drzwi, które wprowadzają do przedpokoju plenerową scenerię jezior i gór. Nawet w czasie wolnym sypialnia może mieć panoramiczny widok na plenerową scenerię. Przed lustrzanymi drzwiami znajduje się obraz „The Sea” namalowany przez projektanta. Spokojna i głęboka powierzchnia morza oraz czyste i przejrzyste niebo płynnie mieszają się z morską bryzą z rodzinnego miasta właściciela. Lekko przyćmione światło słoneczne i słony zapach morskiej bryzy przywołują w umyśle tęsknotę za domem.
W wielofunkcyjnym obszarze zaprojektowano ściankę wspinaczkową z ciekawym kontrastem kolorowych kamieni wspinaczkowych i trawiasto zielonej ściany. Po drugiej stronie pomieszczenia usytuowano białe szafki i zielone witryny, których kolory dobrze komponują się ze ścianą i poduszkami na siedziska.
Pokój dziecięcy jest kolorowy, pełny wiosennej atmosfery. Dzieci mogą swobodnie biegać po zygzakowatej przestrzeni. Między sypialnią a pokojem do nauki umieszczono przesuwane drzwi, które tworzą poczucie elastyczności.
Przez ostatnie 9 lat Evans Lee badał temat „mobilności przestrzennej”. W projekcie Foshan Poly Moonlight Bay architekt zgrabnie zarezerwował kilka „niejasnych” obszarów, które pozostawiają właścicielom miejsce na określenie najlepszego wykorzystania ich w codziennym życiu.